Support

 

 

Driftinformation

Välkommen till kundservice!

Vi bygger och underhåller kommunens fibernät och du är hjärtligt välkommen med alla frågor angående din egen anslutning eller andra frågor kring fibernätet. Frågor om beställning av tjänster eller om en specifik tjänst samt felanmälan hanteras av den tjänsteleverantör du valt, eller är intresserad av att beställa en tjänst av.

Kundtjänst

Tlf: 0570 – 76 40 76

e-post: info@anslutarvika.nu

Öppettider kundtjänst

Måndag & torsdag
10-16

Tisdag & onsdag
8-16

Fredag
8-15.30

 

Avvikande öppettider

Dag före helgdag, samt torsdag innan midsommarafton, stänger kundtjänsten kl 12.
Aftnar, helgdagar, klämdagar samt v. 29-30 varje sommar är kundtjänsten helt stängd.

Det finns alltid jourpersonal som har beredskap vid större avbrott eller fel som måste åtgärdas akut.

Läs mer i vår tjänstebroschyr

Vanliga frågor och svar

Tjänsterna fungerar inte

Innan du gör en felamälan: Prova att stänga av boxen och dra ut kontakten. Vänta i fem, tio minuter. Sätt i kontakten och starta om boxen.

Hur byter man från ADSL till fiber via Arvika Kommunnät?

Om du väljer samma leverantör i Arvika Kommunnät som du haft tidigare så är det enkelt. Det är i regel ingen uppsägningstid eller kostnad för att byta från ADSL till fiber via Arvika Kommunnät. Kontakta leverantören och berätta att du vill byta, så får du besked om när du kan börja använda Stadsnätet istället.

Om du byter till annan leverantör så måste du säga upp ditt nuvarande abonnemang och beställa ett nytt via Arvika Komunnät (se Beställ tjänster).

Se till att du har god marginal mellan uppsägningstid och aktivering av den nya tjänsten.

Vad behövs för att ringa via Stadsnätet?

Du behöver en telefonidosa som du får från din leverantör. Du kan använda din vanliga hemtelefon både trådlös och fast. Din vanliga telefon ansluts till dosan som i sin tur kopplas till ett av linjeväljarens(mediakonverter) uttag.