Support

 

 

Välkommen till kundservice!

Frågor kring beställning av bredbandstjänst eller frågor om en specifik tjänst samt felanmälan hanteras av den tjänsteleverantör du valt eller är intresserad av att beställa en tjänst av.

Övriga frågor:

Kundtjänst
Telefon: 0570-76 40 76
E-post: info@anslutarvika.nu

Driftinformation

Inga driftstörningar rapporterade idag 26 February, 2018.

Läs mer i vår tjänstebroschyr

Vanliga frågor och svar

Tjänsterna fungerar inte

Innan du gör en felamälan: Prova att stänga av boxen och dra ut kontakten. Vänta i fem, tio minuter. Sätt i kontakten och starta om boxen.

Hur byter man från ADSL till fiber via Arvika Kommunnät?

Om du väljer samma leverantör i Arvika Kommunnät som du haft tidigare så är det enkelt. Det är i regel ingen uppsägningstid eller kostnad för att byta från ADSL till fiber via Arvika Kommunnät. Kontakta leverantören och berätta att du vill byta, så får du besked om när du kan börja använda Stadsnätet istället.

Om du byter till annan leverantör så måste du säga upp ditt nuvarande abonnemang och beställa ett nytt via Arvika Komunnät (se Beställ tjänster).

Se till att du har god marginal mellan uppsägningstid och aktivering av den nya tjänsten.

Vad behövs för att ringa via Stadsnätet?

Du behöver en telefonidosa som du får från din leverantör. Du kan använda din vanliga hemtelefon både trådlös och fast. Din vanliga telefon ansluts till dosan som i sin tur kopplas till ett av linjeväljarens(mediakonverter) uttag.